Lektura zamknięta w pudełku

Czy świat przedstawiony  w książce można zamknąć w pudełku? Oczywiście, udowodnili to uczniowie klas 5d,5e,5g i 5h, którzy podczas czytania „Przygód Tomka Sawyera” mieli przygotować „lekturowe pudełka”. Włożyli do nich przedmioty  kojarzące się z treścią książki, nierzadko były to największe skarby Sawyera i jego kolegów:  skórki pomarańczy, kolorowe karteczki, chrząszcz w pudełku po zapałkach, kolorowe kulki, kawałek sznurka, jabłko, rękojeść noża, "zdechłe" koty, smycz, ale bez psa J itd. Pojawiły się też atrybuty bohaterów z St. Petersburga: słomiane kapelusze, deski do pisania w szkole czy słynny pędzel z białą farbą do malowania parkanu. Uczniowie prezentowali swoje skarby ćwicząc umiejętność występowania przed publicznością, doskonalili także budowanie wypowiedzi ustnej, argumentację. Ważne, by treść lektury na długo została w pamięci, po takiej lekcji nie zapomną o niej szybko.  

zdjęcia w galerii (kliknij tutaj)