Lista dzieci przyjętych do klasy I na rok szkolny 2021/2022

Lista nr 1

Lista nr 1 c.d

Trwają również zapisy do świetlicy szkolnej na rok 2021/2022. Karty do świetlicy i upoważnienia do odbioru dzieci należy pobrać ze strony internetowej szkoły i złożyć w skrzynce podawczej w szatni szkolnej. Termin do 22 maja2021r.

 karta

 regulamin

 upoważnienie 

Dzień Ziemi 2021

 

22 kwietnia setki milionów ludzi na całym świecie świętuje Dzień Ziemi. Idea troski o niebieską planetę łączy wszystkich niezależnie od narodowości, wyznania, zawodu czy  wieku. Obecnie jest to największe ekologiczne święto świata, organizowane w 192 krajach - od Singapuru do Rzymu… od Alaski po Australię, a zapoczątkowane w 1970 roku.

Uczniom naszej szkoły leży na sercu los naszej Ziemi, dlatego z radością wzięli się do pracy i segregowali odpady, sadzili rośliny, zbierali śmieci i kreatywne wykorzystali surowce – dając im „drugie życie” :).

Każdy z nas jest mieszkańcem tej planety, dlatego każdy z nas powinien czuć się odpowiedzialny za jej stan!

Niech te dobre postawy dzieci będą dla wszystkich zachętą do codziennych działań dla naszej Planety.

Pamiętajmy: „...Ziemia nie należy do człowieka, człowiek należy do Ziemi. Cokolwiek przydarzy się Ziemi, przydarzy się człowiekowi”.                                                                                                                                                        Wódz Seattle

opracowanie Anna Cywińska

zdjęcia w galerii (kliknij tutaj)

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ ZIEMI

Dnia 22 kwietnia obchodzony jest „Międzynarodowy Dzień Ziemi”. Uczniowie klasy 6 g na zajęciach z wychowawcą podjęli debatę klasową na temat „Co możemy zrobić dobrego dla naszej Planety?”. W zdalnej debacie, uczniowie klasy 6g, reprezentowali różne grupy społeczne: uczniów, nauczycieli, naukowców, przedsiębiorców, ekologów, polityków, a prowadzącym debatę był Minister Ochrony Środowiska (wychowawca klasy). Przedstawiciele wszystkich grup społecznych zaprezentowali własne, bardzo ciekawe pomysły i rozwiązania działań ekologicznych, które warto by wprowadzić w naszym kraju. Przedstawiono również kilka wniosków i petycji do Ministra Ochrony Środowiska w sprawie ratowania Planety Ziemia.  Uczniowie zaprezentowali swoje pomysły i poglądy w różnych formach: wypowiedzi, listy, petycje, wnioski, prezentacje, plakaty. Oto ich niektóre pomysły:

- obniżenie kosztów użytkowania samochodów elektrycznych, co zmniejszy emisję dwutlenku węgla

- stworzenie wielu farm fotowoltaicznych, które czerpią energię ze światła słonecznego

- monitorowanie zmian zachodzących w naszym środowisku i wypracowywać normy, które będą je chronić

- starajmy się przed wyrzuceniem czegoś do kosza, nadać mu nowe życie, znaczenie

- zwiększenie ilości koszy, pojemników do segregacji śmieci

- likwidacja dzikich wysypisk śmieci

- zadbajmy o gatunki chronione zwierząt  i roślin

- oszczędzajmy prąd i zużycie wody

- WNIOSEK DO MINISTRA ŚRODOWISKA o podjęcie działań mających na celu przeciwdziałaniu  wycince lasów w Amazonii

- PETYCJA  DO MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ  o rozszerzenie zakresu edukacji w szkołach o dodatkowy kierunek związany z ochroną środowiska i wykorzystaniem przedmiotów ścisłych takich jak fizyka, chemia, geografia i ekonomia. Chodzi o przygotowanie uczniów i studentów do prac badawczych i twórczych związanych konstruowaniem i wykorzystaniem urządzeń, które będą działały nie szkodząc naturze, a pomogą zmniejszyć szkody które wyrządzamy Ziemi.

Zdalna debata klasy 6g miała na celu uświadomienie uczniom ich możliwości  i odpowiedzialności za losy naszej planety Ziemi.

Wychowawca klasy 6g

prezentacja, którą przygotowali uczniowie (kliknij tutaj)

  

Tłumacz

Polish English German Ukrainian